Remember that the best relationship is one where your love for each other is greater than your need for each other

Monday, October 12, 2009

12/10

kenapa ek ari nie ..
ati aku xtenang langsung...
cam ade yg xszettle laa..
tapi ape ek...

Saturday, October 3, 2009

3/10 (saturday)

Nape ek..kadang2 idup kite selalu je ade yg xpuas ati..
ada yang sakit ati..sedangkan kite xde buat ape2 pun..
sedih mmg sedih ..bile seorang sahabat yang aku percaya yg perlakukan aku cam tu..
ape salah aku..ape dosa aku..
sedangkan ape yg dia anggap tu aku xde buat pun..
tetibe dia naik angin dan cam mare2 kat aku...
bile aku cb telefon tuk mjernihkan keadaan..
xdijawabnyee...dah laa aku yg dikatekan mcm2..
aku gak yg ngalah tuk elakkan dari terus buruk..n buruk lagi..
tpi..msih cam tu gak..
jadi biar laa..
tu pilihan dia tuk ngelakkan diri dari aku..
sekurang2 nyee aku dah cb tuk mbaikkan kami semula..
tapi dalam ati ni mmg rs sedih gak..
kawan bek aku tgal dia sorang je..
tapi jadi cam nie..
nampak nyee semua yg aku sayang..akan tinggalkan aku..
Ujian..Ujian..Ujian..
Aku redha..

Wednesday, September 30, 2009

1/10/2009

ermm...
sedar xsedar..dah masuk bln 10..
tgal lagi 2 bulan tuk abiskan tahun nie..
malam nie kena check balik checklist yg aku bt awal tahun ari tu...
ala2 penilaian prestasi...
harap2 ade peningkatan laa ek..
sikit pun xpe..janji ada laa kan..

Untuk Ari nie semua nye ok..
keje ok..hehehe..sempat laa juga duk taip kat blog nie..
tapi tetiba ati aku jadi sayu n sedih plak..
kenapa ek...
mungkin aku terpikir apa yg dah jadi pada aku selama nie..
camne aku hadapi halangan tuk dapat hidup thp cam nie..
aku ni jenis simple..
kadang2 terlalu baik ati pun ade..
xsampai ati...
smpai ramai yg suke nipu aku...
tapi semua akan terbongkar dengan sendiri..
mungkin sebab aku nie ikhlas n jujur kot..
hahahah (perasan laa plak aku nie)
aku memang bmula dengan '0'
kadang2 aku rase pengalaman idup aku nie..
ngalahkan org dah lama idup..
smpai klu kawan2 aku cite mslh kat aku..
kebanyakkannye aku dah rs dl..
tapi aku xpnh btkan kptsn tuk diorg..
sbb jenis aku..
hidup diorg..diorg yg kena bt keputusan...
so klu jadi ape2..aku xnak dipersalahkan plak nanti...
Diantara prinsip idup aku...
"tiada apa yang sempurna melainkan ALLAH..tapi xsalah klu berusaha untuk mendapat mencapai kesempurnaan."
So, dalam apa2 pun yg aku buat..
aku cb berusaha untuk mencapai kesempurnaan tu..
InsyaAllah..dan moga diberkati..

aku di JB

ermm dah lama gak laa aku xupdate blog aku nie ye...
last ari sabtu rsnye..
cam biasa laa..weekday cam nie..
keje..keje..keje..
terpk plak aku..
life aku kat jb ni tuk keje je..
sbb bile weekend je aku mesti balik kg...
smpai bile aku nak cam tu ek...
mak aku duk asik bising..
riso laa sbb aku ni bt mlk - jb tu..
cam dekat je...
dan skang tiap2 mgu aku balik dari mlk..
pepagi mesti aku nampak kat hi-way..
xcident...
klu cite kat mak aku..
gerenti laa dia bebel lagi...
wahai bonda ku...
anakanda mu ni..
xbentah tuk duk mghabiskan weekend nye kat jb ni...
InsyaAllah anakanda mu ni..
selamat dan smpai ke destinasinyaa...
Doa2kan laa...

Saturday, September 26, 2009

Delima..

27/9/2009
ari nie sebenarnyee mmg byk plan...
tapi tu laa..semua aku mls nak bt...
sebenarnye..
aku rs terkilan ngan sikap2 kawan yg prnah mgaku kawan pada aku..
mcmne dia boleh jadi seorang yg amat memntingkan diri sendiri..
ape yang dia lakukan dia xpnh pk kan orang lain...
hanya ngikut kepentingan diri dia je..
kadang2 aku rs nyesal plak kenal manusia yang macam nie..
aku cm perlukan kejujuran dalam persahabatan..
bukan persahabatan yg penuh kepura-puraan..
bile susah cari aku..
bile dah senang..ngata aku macam2
sedangkan aku dah jelaskn segalanya sebelum semua ni jadi...
ni laa lumrah manusia..
bile dah senang..
lupe yg sebelum2nye...
tapi aku kesian gak bdk nie..
nape laa ati dia bleh jadi cam nie..
tapi igt laa ..
aku pun punye perasaan yg perlu dijaga...
bukan laa aku diam maknenye aku mbiarkan ape yg dia lakukan...
hidup kita nie mcm roda..
jgn terlalu asik ngan ape yg kita ada sekarang..
kerana ia akan terus mhanyutkan kita didunia sendiri...
selalu laa berpijak bumi yang nyata...
sbb klu tjatuh or tsungkur xlaa parah..
xlah sperti jatuh dari langit tu..
silap2 bleh mati...
jadi kita kena laa selalu igt - mgingat..
sebab kita ni selalu alpa n leka...
adios....

Lupa kan aku


tetiba ati aku jadi sakit..
teringat ape yg pnh dilakukan pada aku..
bagaimana kau sakitkan ati aku...
bagaimana kau lukakan ati aku..

terus terang aku kata kan..
aku boleh terima kau sebagai kawan...
tapi tuk lebih dari tu...
maafkan aku..aku xrela dan xsanggup lagi...
aku lebih rela klu aku xlagi berkawan ngan kau...

cukup ngan ape yg kau buat pada aku...
aku betul2 tekad dengan keputusan yg aku buat ini...
xde paksaan dan bukan terpaksa...

xperlu kau merayu dan mencari aku lagi..
cukup sudah apa yg pernah kau lakukan dulu...

berikan laa ruang tuk aku kecapi bahagia dengan jalan aku sendiri..
sebab kau kini dah jadi sejarah...
xperlu lagi kau ganggu atau campuri hidup aku lagi..
biar ape pun impian yang kau nyatakan pada ku...
xmungkin akan jadi kenyataan...
aku redha dengan apa yang jadi pada ku...
tapi penderitaan yang kau tinggalkan untuk ku..
sehingga kini aku xdapat maafkan kau..

cuma yang aku pinta dan kau lihat...
aku kini bahagia dengan kehidupan yang sedang aku lalui..

biar ape pun...
aku tetap doakan semoga kau bahagia disamping mana2 perempuan..

hari rest sedunia...

ari aku btul2 rest..
rest serest2 nyee...bukan ape bkn senang nak dpt camnie...
dah smpai jb nanti pasti menimbun lagi keje...
nak ngadap client..nak ngadap staff...
aduiii cam2 laaa...
yg plg xtahan ade sorang staff yg xpaham bahasa...
level kerani..tapi lagak ngalah kan bos...
xmo bt keje2 yg remeh...
sedangkan aku yg byk cover tuk dia..
klu x ..aku rs dah lame dia kena buang...
rimas laa aku ngan staff cam nie...
xpe laa...lagi pun aku pun dah xlame kat opis yg kat jb nie...
aku dah la kena pindah kat opis baru..
jauh dari bandar jb..
aku kena p ke gelang patah...
Nusajaya...bos plak xmo anto org len..
balik2 aku gak yg dia nak suh p sane...
tapi xpe laa..
long term planning...
InsyaAllah aku mampu lakukan...
chayok..chayok..chayok...

Kadang-kadang rindu itu...nukilanku...




Rindu ini terlalu menghimpitku...
Kadang-kadang rindu ini melapangkanku...

Rindu ini menyusahkanku...
Kadang-kadang rindu ini menyenangkanku...

Rindu ini menyakitkan ku...
Kadang-kadang rindu ini bisa menyembuhkan ku....

Rindu ini mampu membunuh ku..
Kadang-kadang rindu ini menyelamatkan ku..

Rindu ini mematikan ku..
Kadang-kadang rindu ini menghidupkan ku..

Rindu ini membuatkan aku rasa kehilangan..
Kadang-kadang rindu ini membuat aku rasa kehadirannya..

Rindu ini membuat aku menangis..
Kadang-kadang rindu ini membuat aku ketawa...

Rindu ini membuat malam ku terganggu...
Kadang-kadang rindu ini melenakan ku...

Rindu ini membuatku menderita..
Kadang-kadang rindu ini membuat kan aku

Kadang-kadang rindu ini mengkhayalkanku...
Kadang-kadang rindu ini terlalu mengasikkanku...
Kadang-kadang mudah untuk merindu dan dirindui...
Kadang-kadang sukar untuk merindu dan dirindui...

Jadi apakah rasa rindu itu sebenarnya???

kenangan di taman cinta.....teja....

petang2 ni ...
aku duk layan2 lagu2 lame...
ye la..maklumlah xde keje len..
ape lagi..buka laa lagu2 yg bleh relaxkan minda plak....
ermm senikata lagu teja nie...
best..n romantic je..wpun lagu ala2 kuciwa..
layannnnnnnnnnn...


malam semakin kelam....
di kamar kesepian...
sukar bagi ku untuk menjemput mimpi...
kemana lena ku pergi...

kubicara sendiri...
agar terhapus sepi...
sejak berkurun aku menjemput rindu...
harus kah ku menunggu....

andai langkah mu kini terhenti...
berpaling lah padaku disini...
jernih kan lah kekeruhan dulu...
ku perlu kasihmu...
ibarat laut yang tidak berombak..
pasti pantai akan kesepian..
begitu lah hidup ku ini semenjak kau pergi...

terusik hatiku mengenang....
kenangan ditaman cinta...
hingga kini masih ku terasa.....
hangatnya sentuhan mu...
kujadikan sejarah...
untuk kita kenangkan kan...
ditikar sepi...
ditikar rindu....

Friday, September 25, 2009

dload pic..


ermm ari nie aku dload pic aku ngn kenkawan tagged.....
byk xtvt yang kitaorg buat..mmg best...
time2 cam nie aku rindu kat diorg...
biar pun diorg selalu buli aku...
tpi aku sayang kat diorg...
diorg jaga aku...
bile agaknyee aku dpt lepak lagi ngan diorg...
nak turun kl..bile laa agaknyee...
rindu giler aku ngan diorg ni...
hahhhhh..
baru aku igt..aku ade kes nak kena settle kat pandan indah...
so aku harap dapat laa ke sane..
bleh gk jpe diorg..
best2...
aduii mate aku nie ngantuk plak..
ye laa perut dah kenyang...
hehehe...
dah cam ulo sawa je aku nie...
xpe...xkemane makanan tu nak p..
xgak beso2 aku nie...
daaaa...
nanti sambung k...

ape yang aku nak buat ari nie???

ari nie aku ngan senang ati nyee aku xnak kuar p mane2 pun...
nape ek...
tadi mak n abah ajak p umah makcik kat serting..
tapi aku mls gile nak p...
so aku skang dah tinggal sensorang kat umah nie..
pintu semua kunci..
takut kang org datang raye kat umah plak...huhuhu...
pas tu aku ngadap je plak pc nie..
tu yang xde keje aku buat laa blog nie...
tuk pagi nie mmg xde plan lagi...
xtau laa ptg kang..
mane tau ade tgerak ati nak p mane2 ke..
so tguuuuu...

Pemula kata

assalamualaikum ...
hari nie aku terbuka ati tuk mbuat blog sendiri..
bukan ape..saje je nak bkongsi2 cite tentang ape2 je...
so byk lagi yang kena belajo nie...
salam...